زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟ ۸۵۰۰ پرستار در مشهد و خراسان‌رضوی آماده خدمات‌رسانی در طرح تابستانه هستند
سرخط خبرها

کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی | چالش جدی در پاسخگویی به بیماران

  • کد خبر: ۴۹۰۳۲
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی | چالش جدی در پاسخگویی به بیماران
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: اهدای خون در استان در ۷ ماه گذشته امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کم شده است.

جانقربان-شهرآرانیوز| مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: اهدای خون در استان در ۷ ماه گذشته امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد کم شده است.


دکتر مجید عبداللهی افزود: میزان مراجعه به سازمان انتقال خون در استان نیز در مدت یادشده ۱۶ درصد کم شده است. امسال تعداد مراجعه‌های ۷ ماه گذشته ۹۵ هزار و ۳۱۴ نفر و تعداد اهدای خون ۷۲ هزار و ۹۲۳ نفر بوده که کاهش ذخایر خونی را به همراه داشته است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون ذخایر خونی استان به‌شدت رو‌به‌کاهش است و با ادامه این روند در روز‌های آینده، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد.


عبداللهی با اشاره به اینکه اداره انتقال خون استان از ۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی پشتیبانی می‌کند، افزود: پس از شیوع دوباره ویروس کووید ۱۹ در استان، به‌ویژه مشهد مقدس، مراجعه اهداکنندگان به‌شدت کاهش یافت که باتوجه‌به نیاز مبرم به خون و فراورده‌های خونی سالم در بیمارستان‌های استان، اکنون انتقال خون استان کمبود شدید ذخایر خون دارد.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: یکی از علل کاهش اهدای خون باور غلط انتقال ویروس کرونا از این طریق است. ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متأسفانه تصوری غلط در بین مردم به وجود آمده است که ویروس از این طریق منتشر می‌شود.


این مقام مسئول گفت: افراد مؤمن، خیر و نوع‌دوست در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فراورده‌های خونی را تنها نگذارند و با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف‌شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به‌ویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.


وی افزود: برای جلوگیری از اتلاف وقت اهداکنندگان، مدیریت بهتر اهدای خون و همچنین تکریم اهداکنندگان، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی آماده شده است که اهداکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir با انتخاب استان، شهر، پایگاه، روز و ساعت مراجعه، پس از دریافت کد رهگیری به مرکز خون‌گیری مراجعه کنند و بدون نوبت پذیرش شوند.


به گزارش شهرآرانیوز، پایگاه‌های فعال اهدای خون در شهر مشهد عبارت‌اند از:
پایگاه امام رضا (ع): میدان تقی‌آباد - ابتدای خیابان دانشگاه
پایگاه امید: خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منفی ۱
پایگاه شهید سلیمانی (میلاد): آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴
پایگاه شهید کریمی: قاسم‌آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸
پایگاه مهر: بولوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳
پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۷:۴۵ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ۳۰: ۱۴تا ۴۵: ۱۸است. ضمن اینکه همراه‌داشتن کارت ملی و ماسک برای اهدای خون الزامی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->